BLOG



Bij TIM willen we alles weten over data en hoe je er mee tovert

Met mijn collega Peter Bol en de gedachte 'Je bent nooit te oud om te leren' onder m’n arm, zijn wij op uitnodiging van DeMeter naar twee inspirerende Summerschools geweest.

Liegen ze nou echt over de ROI?

ROI zou niet afhankelijk moeten zijn van wat je bedrijf doet, maar het is opvallend hoe het zakelijk belang van zelfbenoemde deskundigen hun mening over het inzetten van dialoogmarketingmiddelen beïnvloedt. Verdienen ze hun geld aan direct mail, dan is dat middel het allereffectiefst.

Hé daar, ik praat tegen jou! en andere DM-trucjes

Als DM-purist verbaas ik mij regelmatig over acties, zowel on- als offline, waarbij de dialoog heel ver te zoeken is. Ja, zelfs de afzender is vaag. “Met vriendelijke groet, het sales team”. Je weet wel, dat zijn die mensen in pak die je dingen willen aansmeren die je helemaal niet nodig hebt. Kennen deze mensen dan echt de simpele DM-trucjes niet?

Millennials love DM

Over Millennials (jongeren geboren tussen 1980 en 2000) wordt vaak gezegd dat ze zo digitaal gericht zijn, dat je ze niet meer op een andere manier kunt bereiken. Ze zouden weinig oog hebben voor fysieke post en huis-aan-huis. 

Komkommertijd? Doe dit dan even!

Natuurlijk heeft niemand meer komkommertijd nu de economie weer zo lekker aantrekt. De hele dag ben je natuurlijk enorm druk en kom je, naast de werkzaamheden voor je klant, bijna nergens meer aan toe. Zie deze vakantie als je kans. Je klant gaat toch ook even weg? Geeft hij of zij je dan even wat tijd om wat achter de schermen werk te doen? Mooi!

Dialoog marketing - Hoe praat je nou met een brief?

De laatste tijd wordt mij steeds vaker de vraag gesteld:  "Hoe het kan dat wij onze kunsten dialoogmarketing noemen. Ik bel de prospect of klant toch niet?" Dat klopt, ik hang niet met 20.000 mensen aan de telefoon. Wel leven wij ons zo ver in, dat we eigenlijk al antwoord

CONTACT