Klein maar heel fijn
Published on 17/11/2016
Deel dit artikel:

   
Paul Kelder
Partner

Er is geen industrie waar meer prijzen worden uitgeloofd dan in de reclamewereld. Zelfs de showbusiness steekt er iel bij af met hun Oscars, Emmies en Televisierringen. Wij hebben de Effie, de Esprix, de SpinAwards, de Gouden Loekies, de Magneten, de SAN Accenten en de ADCN-lampen. Stuk voor stuk prijzen waar bureaus een moord voor doen. Maar eigenlijk is maar 1 ding belangrijk en dat is het oordeel van je klant.

Cum laude

En dit meet het vakblad Fonk met het bureauonderzoek Red Alert. Zij geven geen prijs weg, alleen maar een rapportcijfer. En dat wordt samengesteld door de opdrachtgevers van de bureaus. Die krijgen een lijst met vragen voorgelegd over dertien disciplines, waaronder creativiteit en effectiviteit, maar ook administratieve afhandeling, relatiebeheer en de mate waarin het bureau functioneert als business accelerator. Dat geeft een goed inzicht in de relatie van de opdrachtgever met het bureau. En dat resulteert uiteindelijk in goed werk! TIM dialogue marketing eindigde dit jaar met een gemiddeld rapportcijfer van 8,75 als eerste bij de kleine bureaus (tot 10 werknemers) en als tweede bij de activeringsbureaus.

Het rapport van TIM dialogue marketing

Snelheid van werken 9,25
Relatiebeheer 8,75
Prijs-prestatie verhouding 8,00
Inzet & service 9,00
Administratieve afhandeling 8,25
Nauwkeurigheid van werken 8,25
Effectiviteit van het werk 8,75
Omgaan met briefings 8,25
Creativiteit 8,50
Functioneren als sparringpartner 9,25
Proactiviteit 9,25
Functioneren als business accelerator 9,00
Tevredenheid in zijn algemeenheid 9,25
Gemiddeld 8.75

Actiemarketing vraagt om meer dan alleen creativiteit

De waardering voor de verschillende disciplines toont aan dat het onze opdrachtgevers niet alleen om de mooie plaatjes en briljante teksten gaat. Het rapportcijfer dat TIM kreeg voor het functioneren als sparringpartner, voor proactiviteit en voor business accelerator liegen er niet om. Wij zijn zeer vereerd!

 

 

CONTACT