Crossmediale hyperpersonalisatie. Het werkt echt!

Een goed aanbod, de juiste doelgroep en een verrassende creatie. Met al die elementen èn de hyperpersonalisatie van zowel de DM, eDM en landing page kon succes niet uitblijven bij de reactiveringsactie op inactieve beleggers van Alex Vermogensbank.

Het mailpack bestond uit een pop-up folder, gepersonaliseerde brief met PURL (persoonlijke URL), een geprefilde antwoordkaart, retourenvelop in een vensterenvelop met een gedrukte postzegel en een prikkelende teaser. De PURL leidde naar een persoonlijke landing page, die functioneerde als digitale antwoordkaart en waarop alle relevante gegevens al ingevuld waren. Een gepersonaliseerde eDM naar de mensen die nog niet gerespondeerd hadden, met een hyperlink naar de PURL completeerde de actie.

Het resultaat? De exacte cijfers blijven geheim, maar de hoeveelheid response, zowel per post als via de landingspage was zéér bevredigend. Hiermee is weer bewezen dat de combinatie van on- en offline tot bijzonder mooie resultaten kan leiden, als de essentiële succeselementen van actiemarketing worden toegepast.

Hyperpersonalisatie is meer dan alleen de NAW-gegevens op de verschillende communicatiedragers te gebruiken. Het gaat vooral om een optimaal gebruik van achterliggende data, waardoor er een individueel aanbod kan worden gedaan. Dat aanbod verschilt per klant of prospect en is gebaseerd op historisch gedrag. Dat vraagt ook om een subtiele toepassing, waarbij alleen voor de ontvanger relevante gegevens worden gebruikt, die logischerwijs bekend zijn bij de aanbieder.

Deze blogs vind je misschien ook interessant