facebooktrack
De re-launch van de Cadeau Service [off- & online]
de Bijenkorf
  • de Bijenkorf
arrow
Omschrijving
qustion
answer
roi

De Bijenkorf heeft bij het publiek een naamsbekendheid van, laten we schatten, 99,9%. Maar niet als leverancier van exclusieve relatiegeschenken bij het bedrijfsleven. En dat terwijl de Cadeau Service van de Bijenkorf kan putten uit een enorm assortiment originele artikelen die het heel goed doen als exclusief eindejaars- of relatiegeschenk. Om dat onder de aandacht te brengen wilde de Bijenkorf in contact komen met functionarissen bij bedrijven en instellingen die beslissen over de inkoop van relatiegeschenken.

Centrale drager van de actie was een opvallend DM-pack, dat bestond uit een vierkante vensterenvelop met daarin een gepersonaliseerde brief, antwoordkaart en een opvallende zeshoekige folder, geheel in de stijl van de Bijenkorf. Zowel op de antwoordkaart als in de brief stond een PURL (persoonlijke URL) die leidde naar een geprefillde landing page waar men kon aangeven wanneer er gebeld mocht worden voor een afspraak. 

Afhankelijk van de doelgroep werd er vooraf een eDM verstuurd en achteraf een reminder, beiden met een hyperlink naar de geprefillde landing page. De actie werd verspreid over de tijd, om een optimale opvolging mogelijk te maken. En de resultaten van deze cross media direct marketing actie bleven niet uit. De Cadeau Service van de Bijenkorf kreeg het heel druk met afspraken bij precies de juiste doelgroep personen. 

CONTACT
telbubble