De actie die nooit werd uitgevoerd

VRAAG

Hoe stimuleer je reclamebureaus om huis-aan-huis verspreiding aan hun klanten te adviseren? Een vraag van PostNL, waarop 126 reclamebureaus met een voorstel kwamen. Drie voorstellen werden genomineerd, waaronder dat van TIM. Het is helaas nooit tot een daadwerkelijke actie gekomen.


OPLOSSING

TIM’s voorstel was gebaseerd op een sterk actieaanbod, dat verpakt is in MadMen stijl. Het actiethema: Mooie tijden herleven! Daarmee werd teruggegrepen naar de tijd dat bureaus 15% bureaucommissie kregen. Eerst een teaser en daarna een grote ansichtkaart, die naar een actiesite leidde waar de bureaus hun commissie konden reserveren voor een later tijdstip.


RESULTAAT

Huis aan Huis verspreiding is een ondergewaardeerd middel. Met name als gebruik gemaakt wordt van postbezorgers, krijgt het mailpiece ruime aandacht van de ontvanger. Het zit immers tussen de gewone post. Huis aan Huis kan geselecteerd worden verspreid bij de juiste doelgroep. En als het aanbod sterk is en het mailpiece ook nog eens opvallend wordt vormgegeven, kan succes niet uitblijven.