De ontbrekende schakel bij Rittal

VRAAG

Als het gaat om de Rittal bewerkingsservice, is het cliché ‘the proof of the pudding is in the eating’ wederom waar. Want, klanten die het bestaan ervan kennen en er mee werken, willen niet anders meer. De vraag was dan ook, hoe en bij welke touch points moet je bestaande klanten deze dienst aanbieden? Kortom, welke stappen moeten er in de customer journey worden aangepast om op het juiste moment relevant te zijn met het communiceren van deze uiterst handige bewerkingsservice.


OPLOSSING

In een vier uur durende workshop hebben we samen met Rittal de customer journey bewandeld. Hier hebben we vastgesteld op welke punten we de bewerkingsservice top of mind willen krijgen. De eerste projecten zijn live; op onbewerkte kasten plakken we een ‘maak kennis’ sticker met de url van een landingspage en op bewerkte kasten plakten we een ‘ik ben op maat gemaakt, handig toch?’ sticker. Klanten die vaker onbewerkte kasten bestelden, kregen een direct aanbod in de vorm van een wervende DM en email om de dienst eens uit te proberen. Via een gepersonaliseerde online landingspage konden klanten de aanbieding activeren of verlengen voor een volgende bestelling. Een mooie manier om direct opt-in gegevens te verzamelen.


RESULTAAT

Door de Rittal bewerkingsservice te communiceren als de schakel die de zaak een stuk efficiënter maakt, wekken we nieuwsgierigheid. En, met een aantal pragmatische oplossingen, zoals kennismakingsacties en simpele stickers, zorgden we er niet alleen voor dat de bewerkingsservice zichtbaarder wordt, maar ook dat de boodschap blijft plakken bij de doelgroep.