Perfectie mag gezien worden

VRAAG

De bijzondere klasse van de BMW 7 Serie vraagt om een bijzondere aanpak in direct marketing. De doelgroep is beperkt qua omvang en niet snel te imponeren met louter mooie plaatjes. Om toch met hen in contact te komen is er gekozen voor een driedimensionale direct mail met ingebouwd LCD beeldscherm. Op het beeldscherm verscheen een filmpje over de BMW 7 Serie Individual Edition, dat per deelnemende dealer werd samengesteld. Het filmpje werd geïntroduceerd door de betreffende dealer of door de bekende entrepreneur Aad Ouborg, die zelf ook een BMW 7 Serie rijdt.


OPLOSSING

De mailing was verpakt in een glanzend doosje, met daarin naast de video DM, een persoonlijke brief van de dealer, een geprefillde antwoordkaart en een gefrankeerde retourenvelop. In de brief stond een persoonlijke URL, die toegang gaf tot een geprefillde landingpage. Omdat de mailing uit zoveel verschillende gepersonaliseerde en per dealer geïndividualiseerde onderdelen bestond, was de productie en samenstelling een uitdaging op zich. Het fraaie pakket, dat dankzij de extra aandacht van PostNL geheel ongeschonden werd bezorgd, zal zonder twijfel aandachtig zijn bekeken door de geadresseerden.


RESULTAAT

De verkoop van een auto, met name een van het kaliber BMW 7 Serie, is een proces dat maanden kan duren. Essentieel in dat proces is de dialoog tussen verkoper en potentiele koper. Die is met deze bijzondere direct mail een stap dichterbij gebracht. De dealer heeft iedere ontvanger die zelf niet reageerde, telefonisch opgevolgd.