Van dikke boeken naar persoonlijk advies

VRAAG

ICM is een gerenommeerd opleidingsinstituut dat cursussen en trainingen verzorgt. ICM beperkt zich niet tot theoretische cursussen, maar maakt zich ook sterk voor de praktische toepasbaarheid van de kennis die de cursisten hebben verworven. En geeft ze ook dagelijks telefonisch advies welke vervolgstudie goed bij een cursist past. Dat persoonlijke advies wilde ICM ook doortrekken in zijn communicatie.


OPLOSSING

Cursisten die al eerder een opleiding bij ICM volgde kregen voorheen een brochure met alle opleidingen erin die ICM biedt. Om het persoonlijke advies dat ICM ook telefonisch geeft schriftelijk te maken werd er een opvallende direct mail verzonden. Daarin zaten behalve een wervende brief ook een persoonlijk advies document met de 4 geadviseerde studies gebaseerd op vorige opleiding. Uiteraard ontbrak de hypergepersonaliseerde antwoordkaart niet in het mailpack.


RESULTAAT

Natuurlijk kwam de opvallende direct mail niet alleen. Op een geprefilde persoonlijke landing page kon je je baas wijzen op die studie die je echt moet volgen. En ook werd het persoonlijke advies aangekondigd met een email en achteraf opgevolgd met een ansichtkaart. Toch leuk om te zien dat juist die opvolging zorgt voor 50% van de respons.